Si en el silenci
saps reconèixer el ritme
que t'orienta,
no hi haurà cap misteri
que pugui enterbolir-te.
Miquel Martí i Pol
L’univers i la natura tenen un punt de trobada en nosaltres, tot un plegat ens n'adonem i ja som dins una dansa amb els astres, l'entorn i el batec del nostre cor. Solsticis i equinoccis, Pasqua i Sant Joan, nit i dia, somniar i estar desperts.
I anem trobant un ordre, per mitjà de celebracions i festes. I
la repetició del mateix cicle, les mateixes olors, colors i cançons, el mateix esperit va recordant i enfortint
aquest vincle entre nosaltres, el medi que ens envolta i l’univers.
Ser conscients d’aquests moments i anar-los integrant en el
quotidià de l’infant és una tasca fonamental en l’escola. El ritme és salut en
tots nosaltres i és un pont que suavitza els oposats omplint de matisos l’existència.
El ritme substitueix la força, tanmateix ens enforteix.
L’escola respira també en el seu ritme, els matins sortim a
jugar al bosc i esmorzem un bon àpat. Fem llana els dilluns, pintem els dimarts, taller d'estació els dimecres, fem
pa i música els dijous i gimnàs els divendres. Entremig trobem espais per nosaltres, per jugar tranquils, mentre la mestra texeix llana i ens canta una cançó, amb els amics descobrim arquitectura, medicina i arqueologia, fem ciutats i universos al nostre sorral, cuinem uns plats exquisits a la cuina, fem rodar la roda fins al capdavall. Després escoltem el conte i dinem. I ens preparem perquè els pares ens vénen a buscar.
El ritme batega cap a l’harmonia de les nostres extremitats
i ens fa ben nostres de cap a peus. Ahir com avui i avui com demà comprenem pas a pas l'escenari per on desenvolupem la vida.
No hay comentarios:
Publicar un comentario